Як дилери IVECO пережили карантин. Досвід AMAKO
01.06.2020

Як дилери IVECO пережили карантин. Досвід AMAKO


Італія стала однією з перших країн, яку накрила хвиля епідемії коронавируса. І саме в цій країні зосереджено більшість заводів IVECO і підрядників концерну. Як дилери IVECO працювали в цей період, і як змінився їхній бізнес? – розповіли в компанії AMAKO.

Керівник департаменту по реалізації комерційної техніки IVECO Іван Ващенко згадує про ті «чорні дні»:



Ситуація була дійсно важка. Заводи IVECO в Італії виявилися в самому центрі епідемії, і були змушені призупинити роботу раніше за інших виробників, і відновили її пізніше. Ми перестали отримувати машини вже в кінці лютого. На щастя, в карантин ми увійшли з невеликими запасами і нам було що запропонувати клієнтам.



Вже в березні, коли був введений карантин в Україні і ми очікували повної зупинки продажів, – ринок продажу не зупинився. Навпаки, на окремі позиції попит навіть зріс.



Серйозними драйверами для підтримки продажів стала збільшена потреба в розвізної комерційної техніки: під час пандемії найбільші рітейлери зробили ставку на продажу онлайн на своїх Інтернет-майданчиках, і, відповідно, посилили департаменти доставки. Крім того, свою роль зіграли екстрені закупівлі медичних автомобілів і мікроавтобусів для розвезення персоналу. І тут наша IVECO Daily виявилася дуже затребуваною. Ми навіть погарячкували з оптимізацією замовлення на цей рік. На початку карантину ми урізали закупівлі на майбутні періоди на 30% і я вже бачу, що попит буде більше первинних очікувань – розповідає Іван Ващенко.



Великою проблемою стала і зупинка роботи наших партнерів по забудові вантажівок. У карантин багато просто залишилися без працівників. Більшість людей їздили на роботу з передмість і зупинка громадського транспорту повністю підкосила виробничі процеси. Якщо AMAKO змогла організувати доставку персоналу своїм транспортом, то багато наших партнерів по забудові вантажівок тільки зараз входят в робочий ритм.



Ми переглянули і список зарубіжних партнерів. Якщо раніше основний акцент робили на італійських «бодібілдерів», то зараз віддаємо перевагу польським компаніям Wielton, KH-Kipper, Meiller і т.д.

«Цікаво, що в карантин в черговий раз переконалися в правильності вимог IVECO по формуванню складу запчастин, – продовжує Іван Ващенко. Ми суворо дотримувалися норми мати 3-місячний склад основних запчастин і це дозволило пройти складні часи без проблем для клієнтів. Ніхто й не помітив, що італійські заводи не працювали, у нас все було. Плюс стабільно працювали і склади IVECO в Європі, правда рідкісні запчастини добиралися в Україну трохи довше звичайного через обмеження на проїзд транспорту.



Дорожнє будівництво, ритейл і державні закупівлі – зараз це головні замовники. Ще один драйвер стійкості – українські елеватори, які звернули більшу увагу на придбання власних зерновозів, також реалізуються АМАКО.

У зв’язку зі зниженням інтенсивності комерційних проектів, ринок зараз став більш агресивним – констатує Іван Ващенко. Проте, вже замовлена велика партія IVECO Daily, яка вже в червні прибуде в Україну; виграний цілий ряд тендерів на поставку унікальних конфігурацій техніки (“вахтовок, платформ і т.п.), в Україні також з’явиться ряд більш ніж цікавих машин на базі IVECO.



В цілому ж Іван Ващенко прогнозує падіння річних продажів не більше ніж на 30% щодо 2019 р За його словами, це відмінний показник: IVECO, маючи широкий модельний ряд техніки різноманітного тоннажу і конфігурацій, продовжує користуватися популярністю в бізнес-середовищі, а дилер – продовжує забезпечувати всі основні процеси без збоїв і нарікань.

До того ж, для стимуляції ринку реалізується цілий ряд програм допомоги придбання комерційної техніки (за допомогою IVECO Capital, програм ЄБРР. Але про них ми розповімо окремо.